Content Marketing

Få op til 40 gange mere målrettet trafik med databaseret Content Marketing

indholdsoptimering

40 X mere trafik med Content Marketing

Udnyt alle aspekter af Content Marketing på tværs af alle medier!

Hos Ygo.dk udnytter vi de mange fordele, som Content Marketing byder på via visuelt content foreneligt på kryds af adskillige medier.

Afspil video

99%

TILFREDSE KUNDER

150+

digitale løsninger

75M

Økonomisk vækst

12

Ygo ninjaer

det bør du vide om content marketing

20 fordele ved Content Marketing
der sikrer langsigtet vækst …

Hvorfor taler alle om begrebet Content Marketing?

Content Marketing er indholdsmarkedsføring på dansk og en af de mest effektive, praktiske og nyttige digitale marketingstrategier, som du eller din virksomhed kan bruge til at nå ud til og engagere flere potentielle kundeemner samt fastholde eksisterende kunder.

 

Nedenfor dækker vi de 20 bedste fordele ved Content Marketing og forklarer, hvordan denne enormt kraftfulde inbound marketingtaktik kan hjælpe med at omdanne den måde, du og eller din organisation når ud til og engagerer din målgruppe.

1. Content Marketing skaber flere konverteringer

En af de største fordele ved Content Marketing er måske, at det hjælper din virksomhed med at få flere konverteringer over tid.

 

Forskning viser, at virksomheder, der skaber konsistent marketingindhold, oplever konverteringsfrekvenser, der er næsten
6 gange højere end konkurrenter, der ikke fokuserer på Content Marketing. 

 

Dette viser, at hård markedsføring af indhold ofte kræver en betydelig investering af tid, penge og ressourcer, og det til sidst lønner sig ved at føre til flere konverteringer.

 

2. Effektivt indhold bringer mere trafik til dit website

At udgive blogindlæg, der er engagerende og effektive, kan hjælpe dig med at bringe dig langt mere trafik til dit websted over tid.

 

Ifølge HubSpot fik virksomheder, der offentliggjorde mere end 16 blogindlæg om måneden, næsten 3,5 gange mere trafik end dem, der kun offentliggjorde 4 eller færre artikler.

 

Hvis du ønsker at forbedre webstedets trafik, skal du offentliggøre blogindhold i højere grad på en mere sammenhængende tidsplan.

3. Opbyg brand awareness med indhold der engagerer

Lad os se det i øjnene. Der er forbrugere derude, der passer perfekt til dine produkter eller tjenester, men de har endnu ikke fået muligheden for at lære om dit navn eller brand.

 

Ved at skabe nyttigt indhold, der giver værdi for dine målgrupper, kan du arbejde for at engagere disse kundeemner og hjælpe med at skabe opmærksomhed for dit brand. Brand awareness er en af de vigtigste fordele ved indholdsmarkedsføring.

4. Anvend kvalitetsindhold til at uddanne dine kunder

Dine kunder og kundeemner har et problem, som du og din virksomhed kan løse for dem. Hvilken bedre måde at uddanne dine kunder om deres udfordringer og din løsning end at give dem spændende indhold?

 

Sørg for at udvikle indholdsemner omkring dine kunders største udfordringer  for at hjælpe dem med bedre at forstå, hvilke skridt de skal tage for at løse deres problemer.

Uddanelse af dine læsere og kunder via Content Marketing

5. Brugbart indhold skaber tillid hos din målgruppe

Jo mere du uddanner og giver værdi for din målgruppe, jo mere tillid kan du opbygge over tid.

 

Ved at uddanne og informere din målgruppe om deres største udfordringer og smertepunkter gennem blogindlæg og andre typer indhold, begynder du at etablere et forhold til kunderne og arbejde for at opbygge tillid baseret på den værdi, som dit indhold giver.

6. Stærkere kunderelationer skabes med godt indhold

Dine kunder og kundeemner har et problem, som du og din virksomhed kan løse for dem. Hvilken bedre måde at uddanne dine kunder om deres udfordringer og din løsning end at give dem spændende indhold?

 

Sørg for at udvikle indholdsemner omkring dine kunders største udfordringer  for at hjælpe dem med bedre at forstå, hvilke skridt de skal tage for at løse deres problemer.

Opbyg stærk troværdighed og autoritet med content marketing

7. Værdifuldt indhold giver troværdighed og autoritet

Når du begynder at skabe kvalitetsindhold, der giver værdi for dine kundeemner og kunder, arbejder du på at opbygge troværdighed og autoritet hos din målgruppe.

 

At skrive blogindlæg om almindelige udfordringer, som dine kunder står overfor, eller problemer, der vedrører din branche, hjælper for eksempel med at vise besøgende, at du virkelig kender dit fag.

 

Dette vil tilskynde dem til at stole på din rådgivning og vejledning, når det kommer til produkter og tjenester, der kan tilføje værdi hos dem. Værdifuldt indhold hjælper dig med at udnytte alle fordelene ved content marketing.

8. Lever kvalitetsindhold og bliv brancheekspert

Ved at bruge unikt og spændende indhold til at opbygge troværdighed og autoritet i din kundebase, kan du begynde at positionere dit navn og brand som industriekspert.

 

Forbrugerne går til betroede ledere i branchen for at få relevante oplysninger, som hjælper dem til bedre at forstå deres behov og udfordringer.

 

Ved at skabe kvalitetsindhold, som andre synes er værdifuldt, kan du begynde at placere dit navn og virksomhed som førende ekspert, som andre kommer til for vejledning og support.

Optimering af salg med content marketing så du får flere køb hurtigere igennem

9. Flyt dine kunder hurtigere gennem købsprocessen

Hver forbruger gennemgår faser, før de foretager et endeligt køb. Først skal de anerkende deres udfordring, derefter skal de identificere og evaluere mulige løsninger.

 

Og endelig vil de tage en købsbeslutning baseret på deres viden. Ved at levere indhold, der engagerer forbrugerne i hvert trin i købsprocessen, kan du hjælpe dem til at tage en hurtigere købsbeslutning.

evergreen content er god indholdsmarkedsføring

10. Blogindhold skaber trafik længe efter det er udgivet

Hemmeligheden til at skrive blogindlæg, der fortsætter med at bringe organisk trafik til dit websted længe efter at de er offentliggjort, er at fokusere på emner, der forbliver relevante for din målgruppe for evigt.

 

Dette er, hvad vi kalder “evergreen content”, og det kan hjælpe dig med at få mest muligt ud af at udgive artikler på din blog.

11. Mere godt indhold øger opholdstiden på dit website

Du og din virksomhed har kort tid til at engagere forbrugerne når de er landet på dit website. Baseret på en nylig  undersøgelse fra Microsoft er menneskets opmærksomhed under blot 12 sekunder.

 

Så des mere kvalitet, engagerende indhold, du leverer på dit websted, desto flere grunde er der til at dine besøgende nødt ser rund på hele dit site. Indhold hjælper med at engagere, underholde og uddanne, så de besøgende bedre forstår den værdi, som du og dit brand kan tilbyde dem.

Content Marketing forbedrer din SEO og synlighed på Google og andre søgemaskiner hvis det gøres korrekt

12. Forbedrer din SEO og øger din synlighed på internettet

Mange forbrugere anvender søgemaskiner, når de leder efter et produkt eller en tjeneste. Søgemaskineoptimering (SEO) er processen med at optimere dit websted til at rangere højere på søgemaskinens resultatside (SERP).

 

Des mere kvalitetsindhold du har, des bedre er din SEO. Des mere optimeret dit websted er for søgemaskiner som Google, des mere synlighed har du online.

kosteffektiv content marketing

13. Content Marketing er utrolig kosteffektivt

Content Marketing er mere kosteffektivt end traditionel marketing. Content Marketing er typisk lettere at komme i gang med og mere populær blandt kunder, der er trætte af traditionelle reklamer der ikke virker.

 

Indholdsmarkedsføring hjælper med at reducere det beløb, som marketingfolk har brug for, når de engagerer kundeemner og kunder. Ifølge Content Marketing Institute koster Content Marketing 62% mindre end outbound marketing, selvom det genererer mere end 3 gange så mange kundeemner.

Med målrettet content marketing indhold når du din målgruppe uhyre effektivt

14. Målrettet indhold hjælper dig med at nå din målgruppe

Når det kommer til at nå de rigtige forbrugere online, skal du være opmærksom på hvem du tiltrækker til dit website.

 

Husk på at det ikkeer  alle forbrugere på internettet der der  interesseret i dine produkter eller serviceydelser.

 

Indhold, der er oprettet med din målgruppe i tankerne, hjælper dig med bedre at nå dem, der mest sandsynligt er interesseret i dine produkter og ydelser.

Bloggning er en del af content marketing der giver flere kvalificerede kundeemner

15. Blogging giver dig flere kvalificerede kundeemner

Blogindlæg hjælper dig ikke kun med at bringe flere kundeemner til dit website, men de hjælper med at sikre, at disse kundeemner er relevante og kvalificerede til at købe.

 

Ved at oprette indhold omkring emner, der er relevante for dine produkter og tjenester såvel som vigtige for dit publikum, kan du arbejde med at få mere målrettet og relevant trafik.

16. Forbliv konkurrencedygtig ved at udgive blogindlæg mm.

Vidste du at 53% af dem der arbejder med marketing  siger at blogindhold er deres højeste  indenfor inbound marketing? Det skyldes, at blogindhold er utrolig effektivt til at tiltrække, engagere og glæde dine besøgende og kunder.

 

Hvis du vil forblive konkurrencedygtig på et hastigt vækstende marked, er du nødt til løbende at udgive blogindhold og andre content marketing dicipliner som e-bøger, infografik og videoer.

17. Dine artikler kan hurtigt deles i sociale netværk

En af de allerbedste måder til at øge synligheden på via internettet, er at få dine nuværende kunder, kundeemner og dit eget personlige netværk til at dele dit indhold med andre.

 

Uanset om forbrugere videresender en af dine mails til en medarbejder eller deler en af dine artikler med deres venner på de sociale medier, er det deling at dit indhold og det øger synligheden.

personlige forbindelser med content marketing

18. Content marketing hjælper med personlige forbindelser

Mange gange kan det være vanskeligt at vise den menneskelige side af din virksomhed. Imidlertid giver dit indhold dig mulighed for at oprette en mere personlig forbindelse med dine kundeemner og kunder, mens du viser karakter.

 

Vær ikke bange for at lægge en lille personlighed i dine blogindlæg, videoer, sociale medieindlæg eller andre typer indhold.

online vækst med godt indhold i alle brancher og markeder

19. Content marketing virker i enhver branche og marked

Du tænker måske, “Ja, Content Marketing er fantastisk, men det vil aldrig fungere for mig i min branche!” Sandheden er dog, at indholdsmarkedsføring er en effektiv digital marketingtaktik for virksomheder i enhver branche.

 

Alt fra fra detailbutikker til teknologi og til fremstilling. Nøglen til succes er at finde de helt rigtige emner, overskrifter og søgeord der har nok trafik til at nå ud til  din målgruppe.

 

Ikke flere undskyldninger, Content Marketing virker også for dig!

social media marketing en del af enhver content marketing stratgi

20. Få ubegrænset trafik fra de sociale medie netværk

Social media marketing er en effektiv måde at nå og engagere nye kundeemner på, mens du skaber langvarige sforhold til dine nuværende kunder. Jo mere kvalitetsindhold du opretter, desto mere skal du dele. Når de begynder at se, hvor nyttigt og værdifuldt dit indhold virkelig er, har de intet andet valg end at følge dit brand på de sociale medier.

 

Uanset hvilken branche du er i eller hvilken størrelse din virksomhed er, kan du begynde at bruge Content Marketing i dag for at nå ud og engagere dit publikum.

TJENESTER

Ønsker du mere synlighed

besøgende og salg..?

Kosteffektive væsktløsninger baseret på WordPress som hjemmeside og krydret med content marketing samt  online annonceringer.
Alle løsninger tager udgangspunkt i målbare KPI’er der kan omsættes til trafik, øget salg eller leadgenerering. 

Professionel hjemmeside

Får en ny brugervenlig og professionel hjemmeside opbygget i WordPress med markedets hurtigste svartider og de helt optimale vilkår for både SEO og PPC.

Blog & Content Marketing

Fremstå som ekspert i din branche med vores blogging og Content Marketing. Vi skaber typisk 30 X mere trafik i forhold til traditionelle SEO kampagner.

Annoncering på Google

Ønsker du de laveste priser, max synlighed på Google og kun at betale pr. besøg du får ind på hjemmesiden? Så er Google Ads løsnigen.

Content marketing strategi, trafik og salgsoptimering i ét

Mere om indholdsmarkedsføring

Hvad indeholder Content Marketing? 

Content Marketing er rent indholdsbaseret markedsføring der bl.a. dækker det at blogge og skrive artikler, at være aktiv på de sociale medier, at bruge video, at udarbejde infografikker, videoer o.m.a.

40X

Mere webtrafik

600%

bedre konvertering

Skal vi tale sammen?

Få et gratis og uforpligtende analyse og et tilbud på en skræddersyet content marketing strategi. Vi giver dig indblik i dine vækstmuligheder og de unikke vækstmuligheder du har netop i dine branche og dit marked.